Är jag ensam om att känna att 2008 hittills har varit en besvikelse? När jag som alla andra beklagliga livsformer vid tolvslaget samlades vid slottet här i Örebro, för att skråla in det nya året, kände jag mig full av glada känslor och spirande förhoppningar. Samtidigt som jag duckade för fyrverkeripjäser som någon envisades med att bränna av i riktning mot den stora folkmassan, lovade jag mig själv två saker: 2007 ska bli året för mer roligt och mindre tråkigt. Med den föresatsen har två dagar av året raskt passerat. Men så jävla kul har det inte varit. Jag gör situps och käkar glass med dåligt samvete.

Det här är i alla fall 2007 års bästa låtar:

10. UGK feat. Outkast – ”International Player’s Anthem”

9. LCD Soundsystem – ”Someone Great”

8. Britney Spears – ”Piece of Me”

7. The Shins – ”Phantom Limb”

6. Chamillionaire – ”The Morning News”

5. Of Montreal – ”She’s a Rejecter”

4. Prodigy – ”Stuck On You”

3. M.I.A. – ”Paper Planes”

2. Caribou – ”Melody Day”

1. The Tough Alliance – ”First Class Riot”

Kuriöst: musikvideon till Caribous ”Melody Man” spelades in på Gotland. Här hittar ni den.

