Jag såg musikbyrån idag som handlade om Bill Withers. Bill Withers, med sin stämningsfulla, mjuka soulstämma, är sorgligt bortglömd. Hans musik lever, men hur många känner egentligen till namnet? Alla känner förstås till klassiker som ”Aint No Sunshine”, men kolla gärna upp skivor som t.ex. Still Bill, ett stycke underbar soulmusik. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men det är riktigt stort av Svt att lyfta fram Bill Withers. Jag är inget större fan av public service, men ibland lyckas den träffa rätt. En kommentar till youtube-klippet här nedan beskriver exakt hur bra Bill Withers är: ”Bill withers singing a song thats one of those so great its like part of your family”.

Annars har jag precis sett klart High Tech Soul, en bra dokumentär om Detroittechnons födelse. Och just nu har jag stor lust att spendera några timmar med Juan Atkins i dj-båset. Men världen är (sorgligt nog) inte perfekt, och rättar sig sällan efter mina önskningar.

Vad jag vill säga med det här inlägget är helt enkelt: mer (bra) soul och techno åt folket!

