Jag har bestämt mig för att avbryta min utbildning. För några timmar sedan insåg jag att jag hade missat att anmäla mig till en laborationsgrupp, och i samma veva missat en datorlaboration. Det här låter som bagateller, men jag försäkrar er att det bara är toppen på isberget; min (medvetna eller omedvetna) försummelse var den välkända droppen som fick bägaren att rinna över. Men jag ska inte överdramatisera beslutet. Man måste följa sin mage, och min mage pekade på det eviga och inte på det efemära. Jag ska följaktligen studera filosofi till våren. Det är i alla fall tanken. Jag mejlade en ansvarig, och hon lovade att återkomma. Det låter bra. Det känns bra. Bra.

Jag har också bestämt mig för att ett inlägg är bättre än inget. Och med ganska mycket ledig tid kan det dyka upp lite roligare saker på den här bloggen i framtiden. En lista över de bästa reggaeskivorna utlovas definitivt.

