Jag kollade precis igenom min skådespelarstatistik på filmtipset.se, och upptäcker till min förvåning att listan (nästan) toppas av Jared Leto. Jag är inte mannen att uttala mig om vad Leto är mest känd för, men han har efter en väldigt framgångsrik skådespelarkarriär, med utmärkta insatser i bland annat Aronofskys Requiem for a Dream och Finchers Fight Club, gjort en omvänd Britney och ägnat musiken sitt intresse.

Till nytta för alla oss som älskar musik? Glöm det, José. Jared Leto sjunger nämligen i 30 Seconds to Mars som, med risk för att göra många tonårstjejer ledsna, spelar en förskräcklig form av emorockig post-grunge, till stor skada för mänskligheten. Jag hoppas att alla dessa tonårstjejer en gång kommer att se tillbaka på sina tidigare musikpreferenser och rodna en smula, på samma sätt som jag rodnar en smula när jag erkänner att jag fortfarande kan texten till Linkin Parks ”In the End”. Problemet med min liknelse är att Linkin Park är några hundra gånger bättre än 30 Seconds to Mars, vars musikaliska brister illustreras i följande videoklipp.

Det är faktiskt möjligt att 30 Seconds to Mars är sämre än Nickelback. Och då vet ni att det är dåligt. Urvattnat skit.

