Åh, vad jag verkligen inte vill plugga det jag egentligen behöver plugga just nu. Tenta på torsdag och jag har inte gått in för den här kursen för fem öre. Jag har ”missat” varannan föreläsning, och har knappt öppnat kurslitteraturen. Till saken hör att jag fortfarande inte har gjort klart vissa laborationsuppgifter från första kursen (jag har examinerat fem av sex poäng), och att handledaren för dessa laborationer har skickat diverse påminnelsemail till mig i en rätt så irriterad ton. Men jag känner mig oerhört osugen att ta tag i dessa programmeringsuppgifter, vilket kanske är en indikation på hur sugen jag kommer vara när vi väl kommer in på programmeringen. Jag känner mig av dessa anledningar lite kluven till huruvida jag kommer fortsätta plugga kognitionsvetenskap. Ett alternativ kan vara att plugga filosofi, men vilken nytta har jag av en examen i filosofi?

