För tre timmar sedan besökte jag Linköping för första gången i mitt liv. Efter ett positivt telefonsamtal till en bostadsförmedling i morse tog J och jag bilen till staden i öster, för att skriva kontrakt, inspektera lägenheten och hoppa i vattenpölarna. Regnet förtog intrycket en aning, men det verkade ändå vara ett trevligt ställe. B kunde inte följa med och därför står han inte heller med på hyreskontraktet. Om han vill åka ner och hämta nycklarna behöver han en fullmakt från J och mig. Därmed är det officiellt: B är numera vår bitch!

Lägenheten då? Jodå, för fan. Nittio kvadrat, fint vardagsrum, utsikt mot en stor jävla häck, och frys! Man ska inte klaga, när man har det så välbeställt.

Jag ska klä mitt rum i posters av Bettie Page, Cat Stevens och Lady Snowblood, och kanske en och annan tavla av Magritte. Andra förslag mottages tacksamt.

Undrar vad hyresvärden säger om denna på väggen.

