Jaa! Jag har precis lyckats kväva en spontan glädjeyttring, men bloggen är lika mottaglig som alltid. Inte för att det är något fel med spontana glädjeyttringar – jag är för spontanitet och glädje – det är bara det att min hals för nuvarande försöker undvika toner över 10 decibel. Jag beställde God in Three Persons av The Residents, Djam Leelii av Baaba Maal och Masour Seck, och And Their Refinement of the Decline av Stars of the Lid, över internet för någon vecka sedan. (Från en amerikansk internetaffär, givetvis.) Gudinnan är på min sida: De har redan anlänt till min enkla boning. Ja, förutom den tredje och sista skivan, den behagar inte infinna sig. Men den skickades ett par dagar senare, av någon outgrundlig anledning. Det är just den tredje och sista skivan ni får en recension av om någon vecka – den är från det här året. Jag tänker jämföra den med Copia av Eluvium som jag recenserade för någon månad sedan. Annars ser jag mest fram emot God in Three Persons. Jag ska ägna kvällen åt den. Eskimo lämnade mig ganska överkörd, och jag hoppas på något liknande igen. Djam Leelii lyssnar jag på just nu. Jajamänsan.

