Jag ska egentligen sluta skriva om postrock på ett tag, med anledning av vilken överrepresentation den musikstilen har fått på den här bloggen. Men ännu ett par tips dör ingen av: Ladies and Gentlemen We are Floating in Space av Spiritualized, som jag råkade förbise vid genomgången. Sedan vet jag inte om Stereolab riktigt ska räkna som postrock, i vilket fall som helst kan ni kolla upp deras Emperor Tomato Ketchup. Well, well.

Nu till bluesen, och två skivor du bara vet att du måste lyssna igenom: Live at the Regal av B.B. King (”The King of the Blues”) och Born Under a Bad Sign av Albert King, två i sanning underbara bluesskivor. Live at the Regal är som namnet antyder en liveinspelning, och vilken spelning sen! B.B. King gör spelningen magisk, och publiken är helt med på noterna. Plocka upp!

Born Under a Bad Sign är kanske den bästa bluesskivan någonsin, och det säger ju egentligen allt. Jag har svårt att föreställa mig att blues kan bli så mycket bättre än så här. Någon borde göra en lista.