Explosions in the Sky får mig att känna mig ensam. Jag blickar över ett stort tomrum, omgiven av tomrum. Jag kanske till och med känner mig lite tårögt melankolisk, vid tanken på ensamheten, den upplevda, och den verkliga. Men trots tomheten fylls jag emellanåt av glädje, av hoppfullhet och tillförsikt. Det är antagligen det som utmärker ett bra postrockband: att de lyckas framkalla både smärta och glädje, ibland till och med samtidigt. Med All of a Sudden, I Miss Everyone tar Explosions in the Sky inte postrocken till nya höjder, men skivan är trots det en fullgod fortsättning på jakten efter den postrockiska perfektionen. Som alltid är det svårt att betygsätta Explosions in the Sky (vilket antagligen är fallet med de flesta postrockband) men 8/10 verkar rättvist, speciellt i ljuset av deras tidigare skivor. (The Earth is Not a Cold Dead Place är trots allt några halmstrån vassare.) För dig som älskar Explosions in the Sky och postrock i allmänhet är det här ett givet val.

8/10

